close

[用英文與八達通跟洋妞做國民外交]
到國外搭雙層巴士S1遇到洋妞,
我是詢問了八達通上下車都要刷卡嗎?我用英文說
她說不用,
上車刷即可,
之後我就問她:Have you ever been to Taiwan?
她說:No,never.
我說:There are night markets here in Taiwan.
Our pearl milk tea and oyster omelets are very famous.世大運 has been held,you know in Taipei.If you have chance.Welcome to Taiwan.
Have a nice day.
她說:I will go there.Maybe next month.
我聽了很開心,
將台灣介紹給外國人做國民外交,
你我做得到,
因為我愛台灣,
不論用何種語言,
就是要更努力的讓世界讓外國人看見台灣,
更了解台灣的福爾摩沙台灣的好。

arrow
arrow

    睿智免費好康第一 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()